Ekonomi

Alkollü içkiler küresel satışlarda şarabı geçmeye hazırlanıyor

World Spirits Alliance tarafından yayınlanan yeni bir rapor, tüketici tercihleri geliştikçe votka ve viski de dahil olmak üzere alkollü içkilerin dünya çapında şarap satışlarını geçme yolunda ilerlediğini öngörüyor. Oxford Economics ve alkol konusunda uzmanlaşmış bir pazar araştırma şirketi olan IWSR’nin verilerine dayanan çalışmada, 2022 yılında, 2,8 milyar kasa şaraba kıyasla 2,67 milyar kasa alkollü içki satılarak, alkollü içkilerin küresel satışlarının neredeyse şarap satışlarıyla eşitleneceği kaydedildi.

Rapor, mevcut eğilimlerin devam etmesi halinde, satılan yüksek alkollü içki hacminin yakında şarabınkini geçeceğini öne sürüyor. Bu değişim, özellikle çeşitli kokteyllerin popülaritesindeki artışla birlikte, daha az ama daha fazla premium içki tüketmeye yönelik bir eğilime bağlanıyor. Tüketici davranışlarındaki bu değişim, yüksek alkollü içkilerin şaraptan daha büyük bir pazar payı kazanmasına katkıda bulunuyor.

Şarap endüstrisi ise küresel ölçekte arz fazlası, olumsuz hava koşulları ve son 27 yılın en düşük seviyesine ulaşan talep düşüşü gibi zorluklarla karşı karşıyadır. Buna ek olarak, bira üreticileri de belirli pazarlarda yüksek alkollü içkilere doğru yaşanan bu kaymanın etkilerini hissetmektedir.

2022’de toplam içecek alkol hacmi açısından bira %75,2 ile ilk sırada yer alırken, şarap %10,4 ve yüksek alkollü içkiler %9,9 ile onu takip etmiştir. Ancak satışların değerine bakıldığında, yüksek alkollü içkiler %38,1 ile bira ve %17,6 ile şarabı geride bırakarak toplam içecek alkolü satışlarının %40’ını oluşturmuştur.

Yüksek alkollü içkiler kategorisi sadece hacim olarak değil aynı zamanda ekonomik etki olarak da büyümektedir. Tarım ve üretimden dağıtım ve perakendeye kadar tüm tedarik zinciri dikkate alındığında, 2022 yılında yüksek alkollü içkilerin üretimi ve satışı küresel ekonomiye yaklaşık 730 milyar dolar katkıda bulunmuştur.

Çeşitli yüksek alkollü içkiler arasında Hint viskisinin 2022-2027 yılları arasında 50 milyon kasa artışla en hızlı büyüyen kategori olması beklenmektedir. Tekila, rom ve cinin de 10 ila 20 milyon kasa arasında değişen artışlarla önemli bir büyüme göstereceği tahmin edilmektedir. Öte yandan, konyak ve armagnac’ın alkollü içkiler sektöründe en az büyümeyi göstermesi bekleniyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu